Caroline Visser, Erkend Hypothecair Planner en eigenaar van De Hypotheekshop Leiderdorp, rolde al jong vanuit interesse in het vak. Tijdens een vakantiebaantje in de makelaardij groeide haar fascinatie voor de financiële wereld. Ze besloot een opleiding te volgen en liet vervolgens het vakgebied niet meer los. Met een 25-jarig jubileum op zak en als eigenaresse van De Hypotheekshop Leiderdorp sinds 2013, is ze een expert te noemen. We spraken de zeer betrokken DocDigi-gebruikster naar haar ervaring met onze tool.
Eerlijk is eerlijk: het was niet meteen liefde op het eerste gezicht toen Caroline voor het eerst in aanraking kwam met DocDigi. “Ik hoorde van het bestaan van DocDigi tijdens een cursus. Rob Timmermans vertelde dat ze hiermee bezig waren en ik ben me er meteen in gaan verdiepen. Maar die eerste versie liet me niet direct prettiger en vlotter werken. Ik liep tegen dingen aan die ik niet kwijt kon.” Gelukkig stond Caroline op de mailinglijst van DocDigi en bleef ze ons in de gaten houden. Na een herintroductie ging ze er toch weer mee aan de slag. “Ik was keurig alle toelichtingen aan het vullen en mooie verhalen aan het schrijven. Dat zit, met een opleiding literatuur op zak, toch in mijn bloed. Vervolgens draaide ik echter het rapport uit in DocDigi en stonden al die toelichtingen er ook vanuit DocDigi in. Ontzettend netjes ook. Een modern en beknopt rapport in een mooie layout. Praktisch en zonder taalfouten. Ik heb dus al mijn eigen toelichtingen weer kunnen verwijderen.”
Nu er bij De Hypotheekshop Leiderdorp al lange tijd met DocDigi wordt gewerkt, kan Caroline ook uitspraken doen over de voordelen die zij ervaren. “Met ingewikkelde rapporten was ik soms wel meer dan 4 uur bezig. Als je je gegevens op orde hebt en je bent goed voorbereid, dan maak je zelfs complexe dossiers met DocDigi binnen een uur. Je kunt dus veel meer adviezen schrijven in de week zonder er vermoeid van te worden.” Volgens Caroline zit die besparing vooral in het feit dat je gestructureerd moet nadenken en de zijpaden loslaat. “De vraag ‘wat is essentieel voor het advies’ staat centraal. Door zijpaden te bewandelen, ben je zelf langer bezig en ook je klant doe je er geen plezier mee. Zelf schrijf ik zoals ik praat: met veel woorden en volzinnen. Dat is soms wat ouderwets. De rapporten van DocDigi komen tot de kern en zijn fris.”
DocDigi versnelt de creatie van een adviesrapport, maar de finishing touch blijft toch echt mensenwerk. Dat benadrukt ook Caroline: “Ik kijk vooral naar hoe ik het persoonlijk kan maken voor de klant. Vaak voeg ik bijvoorbeeld iets toe over de plannen van de klant. Dat kan met kleine stukjes, maar het heeft veel betekenis voor de ontvanger. En dat maakt ons werk ook leuk, want ik wil geen ‘adviesrobot’ worden. Ook is het altijd belangrijk je rapport te controleren voordat je het oplevert bij de klant. Er kan eens een foutje insluipen, vanuit een koppeling of een import.” Omdat de klant belangrijk is voor Caroline, vraagt ze ook om hun mening. “Ik heb de nieuwe rapporten getoetst bij klanten die vroeger van mij al eens een ‘oud’ rapport ontvingen. Gelukkig zijn ze enthousiast, dat is wat we willen!”
Voor DocDigi is Caroline een waardevolle en zeer betrokken gebruikster, die belangrijk is in de doorontwikkeling van de tooling. “Met mijn feedback wordt altijd heel serieus omgegaan. Jullie zijn begripvol en enthousiast. Als ik bel dan wordt er heel oplossingsgericht gekeken naar wat er gedaan moet worden. Uiteindelijk hebben we hetzelfde doel: een zo goed mogelijk rapport bij de klant opleveren. Samen blijven we verbeteren.”
Bepaalde features, zoals de gebruiksvriendelijkheid van DocDigi, springen er volgens Caroline uit. “Andere tooling die we hebben, zoals Figlo en Elements, vergen inwerktijd. Er is onlangs een nieuwe collega begonnen, maar over DocDigi hoef ik haar niks uit te leggen. Dat is gewoon ‘doen’. Zolang je oplettend bent en niets overhaast, gaat het goed. Je wordt er stap voor stap doorheen geleid. Daarnaast heb ik onlangs mijn eerste draagplichtovereenkomst gemaakt in DocDigi. Ik ben er erg enthousiast over en denk dat ik zelfs de notaris ermee geholpen heb! De Hypotheekshop streeft naar eenduidigheid naar de klant, en ik denk oprecht dat het waardevol is om daar altijd DocDigi bij te gebruiken voor de rapportages. Ik beveel dit ook zeker proactief aan!”
Klaar om te ontdekken wat DocDigi voor jou kan betekenen? Plan dan via de onderstaande link een demonstratie in! ⬇️
https://docdigi.nl/#demonstratie