Voor velen zullen een aantal namen binnen Team DocDigi geen vreemde namen zijn. Toch vonden we het hoog tijd om alle mensen achter de schermen aan je voor te stellen. Dus dat is precies wat we de komende tijd gaan doen!
De afgelopen tijd hebben we Rob Timmermans MFP, Niek Hafkamp Maikel Schapers CFP, en Helma Meeuwsen EFA al aan je voorgesteld en vandaag is Jan Willem Smit (CEO DocDigi) aan de beurt. Jan Willem staat bekend als de man met de bril op zijn hoofd, telefoon in zijn hand en laptop voor zijn neus. Deze bedrijvige doch familiegerichte zakenman zit nooit stil. Vanuit zijn rol als adviseur is hij één van de grondleggers van DocDigi en werkt hij dagelijks met de mede door hem ontwikkelde software. Hij weet dus als geen ander waar de adviseur van vandaag behoefte aan heeft.
Ik volgde een cursus bij Impact over het schrijven van adviesrapporten. Ik ben zelf geen ster in administratieve handelingen. Omdat ik dit wel belangrijk vind, zocht ik al jaren naar een oplossing voor dit probleem. Ondanks dat Accelerate een deel van deze administratieve druk kan verlichten, bleef het schrijven van gedegen rapporten toch achter. Tijdens de cursus bespraken Rob en ik de mogelijkheden voor het automatisch genereren van adviesrapporten. Terug op kantoor besprak ik dit met Niek. Ik vertelde Niek echter ook dat er één probleem was: ik had mijn vrouw beloofd voorlopig geen nieuw bedrijf te starten.
De kracht van het ontstaan van DocDigi ligt hem wat mij betreft in het feit dat we met z’n vieren in alle rust hebben gebouwd aan een applicatie die vooral in de praktijk toepasbaar moest zijn – en dat ook daadwerkelijk is. De combinatie van Rob als inhoudelijk specialist, Wilfried als bouwer, Niek als marketingman en Jan Willem als gebruiker is uniek.
Ik werk nog steeds als adviseur en schrijf mijn adviesrapporten ook daadwerkelijk in DocDigi. Het opstellen van een DocDigi-rapport is makkelijk voor de adviseur en leesbaar voor de klant. Je hebt echt een inhoudelijker gesprek wanneer je na het advies en voor het definitief aanvragen van de hypotheek de klant het rapport hebt aangeboden. Dit komt het advies alleen maar ten goede.
Het begon al op jonge leeftijd (ik denk dat ik een jaar of tien was). Zodra de nieuwe telefoonboeken werden verstrekt, trok ik de buurt in om overal oude telefoonboeken op te halen. Papier leverde toen namelijk nog een gulden per kilo op, dus dat was behoorlijk lucratief. Enkele weken later deed ik hetzelfde met de GoudenGids.
Mijn droom is om ooit nog eens een bedrijf op te zetten dat impact heeft op het persoonlijke leven van mensen. Een bedrijf dat kan bijdragen aan een beter welzijn van onze medemens.